2012年8月15日 星期三

Britney Spears - Everytime

當年布蘭妮跟賈斯丁分手,玉女歌手當到抓狂,崩潰前的一瞥。
由於MV有很多死亡、浴室自殺、入院的暗示,被列為十八禁
這是一首很悲傷的歌,也是布蘭妮少數的好歌之一。

==

 Everytime  -  Britney Spears

【每一次】

作曲:Britney Spears、A. Stamatelatos

◎漢化:Zoe

 Notice me                            只看著我
 Take my hand                         握住我的手
 Why are we                           為什麼我們
 Strangers when                       在還深深相愛的時刻
 Our love is strong?                  卻像是陌生人?
 Why carry on without me?             為什麼要離開我繼續生活?

 (Chorus)
 Everytime I try to fly, I fall       每當我想飛翔,卻墜落地面
 Without my wings, I feel so small    我失去了翅膀,覺得自己好渺小
 I guess I need you, Baby             我猜我需要你,寶貝
 And everytime I see you in my dreams 而每一次我在夢中見到你
 I see your face, it's haunting me    你的面容清晰,如魂魄縈繞不去
 I guess I need you, Baby             我猜我是需要你的...寶貝

 I make believe                       我讓自己假裝
 That you are here                    你還在這兒
 It's the only way                    也只有這樣
 I see clear                          才能讓我看清楚...
 What have I done?                    我做錯了什麼嗎?
 You seemed to move on easy           你好像了無牽掛地遺忘了過去

 And everytime I try to fly, I fall   每當我想飛翔,卻都墜落地面

 Without my wings, I feel so small    我失去了翅膀,我好渺小
 I guess I need you, Baby             我猜我是需要你的...寶貝
 And everytime I see you in my dreams 每一次夢見你
 I see your face, you're haunting me  你的面容如此清晰,纏繞不去
 I guess I need you, Baby             我猜我需要你...寶貝

 I may have made it rain              可能一切都是我的錯
 Please forgive me                    請原諒我
 My weakness caused you pain          我的弱點讓你煎熬
 And this song is my sorry            這首歌就是我的悔意...

 (Ohhhhh)

 At night I pray                        夜時我祈求上天
 That soon your face will fade away     你的臉會快快淡出腦海...

 And everytime I try to fly, I fall     但每一次我試圖飛翔,都墜落地面
 Without my wings, I feel so small      我失去了翅膀,覺得好渺小
 I guess I need you, Baby               我猜我需要你,寶貝
 And everytime I see you in my dreams   而每一次我在夢中見到你
 I see your face, it's haunting me      你的面容如此清晰,如魂魄縈繞不去
 I guess I need you, Baby               我猜我是需要你的,寶貝

 

==

麥克傑克森過世了,布蘭妮正在力圖振作中。美國童星出身的流行樂歌手最後生活變得讓人難過的比例似乎相當高?

 

沒有留言:

張貼留言